söndag 15 augusti 2010

CYKELTUREN startar!

Förberedelserna så gott som klara, men växeln på hojjen krånglar. Få se om sonen kan hjälpa mig dra till den idag.
Lätt orolig också för att jag inte hunnit träna alls som tänkt och därmed verkar mina quadriceps femoris mer än lovligt darriga. Desto fastare är de väl den 27e augusti kan man anta. Men det är ju ingen tävling och jag vet att flera äldre också kommer att trampa med på vissa sträckor så det skall väl gå. Ca 10 gröna personer har sagt att de kommer att trampa med längre eller kortare sträckor och kul är det.

Idag söndag regnar det och den detaljen hoppas jag också är av övergående art.

Hässleholmarna har gjort en ursnygg broschyr om sin idétävling. Man är med i en utlottning av en hopfällbar cykel om man kläcker bra förslag till hur man kan öka cyklandet i Skåne som jag skall bära med runt hela resan. Plus min egen fina folder och litet annat MP material.

Det hela känns alldeles lagom förväntansfullt och mysigt att få prata grönt politik och träffa medlemmar och väljare under två veckor- so wish me luck!!
(Jag kommer att rapportera här på bloggen varje dag om hur det går och vad vi gör.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar