tisdag 30 mars 2010

VALrörelse

(- med eller utan stjärtslag och luft-utblås från någon val) är det dags för snart.
Vi gröna planerar rejält nu på alla plan, och jag gillar det! Både planerandet i sig men framför allt chansen att få tala politik -dvs livets villkor - med folk, med kompisar, med alla.

Helst dock politik som rör, berör och som är vägledd av ideal och visioner. Inte av makt, taktik eller ren pragmatik.
Särskilt roligt är det också att göra detta valet tillsammans med favoriten i repris: Gustav Fridolin.
En sällsynt begåvning, både politiskt, rent allmänt och fr a mänskligt.
Kolla in hans kampanj-sajt på: http://www.kaffeochbulle.se/nyheter

Han står etta på vår lista här i 'Skåne nordost', dvs de tretton kommuners valdistrikt som sträcker sig från Ängelholm i nordväst hit ner till Tomelilla i sydost, och jag är tvåa. Med den medvind MP just nu njuter av, finns det god chans för oss båda att komma in i landets parlament....

Vi skall var och en och tillsammans tala och torga, skriva och debattera, besöka och dela ut för allt vad tygeln håller från och med snart. (Han även i Stockholms län, medan jag hoppade av från Västerbottenslistan som ett kommplementlän, trots att jag faktiskt kom tvåa i deras provval.)

Vad JAG personligen vill ha för valprogram och löften att jobba på i Riksdagen presenteras snart. Miljöpartiet rix' gemensamma preliminära valplattform ser du här:

http://www.dn.se/debatt/vi-vill-sanka-momsen-for-foretag-i-tjanstesektorn-1.1070029

Var gärna med och tyck och debattera på denna blygsamma blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar