måndag 16 april 2007

Två aktuella exempel på varför ekofeminism behövs

Två män i absoluta världstoppen skall få varsitt dedicerat exemplar av min nya bok, få se om de kommer på bättre tankar:

Den ene rattar ekonomin för de fattigaste länderna så de garanterat inte skall komma på egna fötter och håller på samma gång sin egen "flickvän" under fötterna. Allt under korruptionsbekämpningens banér....

Den andre rattar det folkliga inflytandet i ett av världens största länder på så sätt ingen medborgare skall våga ha en öppen åsikt längre. Och kallar samtidigt upproret i Tjetjenien för "terrorism". Allt under demokratins banér...

Världsbankschefen Wolfowitz och President Putin, två av grabbarna grabbs .

2 kommentarer:

  1. Hej, Lotta!
    Härligt med en blogg som vill något! Men den är inte fullt perfekt ur "synsynpunkt", ljusgult på grönt är rena döden och du borde ha en bra alttext på ditt foto också. Jag skriver det bara för att jag vet att du vill vara tillgänglig!! Tipsar gärna om förbättringar när vi ses någon gång!
    Ex-svägerska (och blivande gammelfaster!:)) Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta! Varför i hela världen har jag inte varit inne på din blogg tidigare? Det kan man verkligen undra. Antagligen framför allt för att jag blev en betydligt mindre aktiv bloggläsare sedan jag lämnade blogspot. Hur som helst, är allt bra med dig? Själv är jag ungefär världens lyckligaste!! Ska hälsa på Anton och Linda i helgen, kan knappt vänta. :) Stor kram, Amanda.

    SvaraRadera