torsdag 27 december 2007

Jul-bekännelse

Jag har fått nästan allt det jag önskat:
hyacint som slog ut på julafton, alla barnen(utom Svante som kommer nu istället) och fin-barnbarnet på plats. Full stuga med även "ingift" släkt på julafton.
Egen rödbetssallad och egna bondkakor, ljuvlig Brantevikssill och dubbelljuvlig inlagd strömming (Gud bevare Östersjön!).
Fin väska och läckert Glimmingehus-ljus i klappar till mig.
Lilla kören på julottan tidigt,tidigt och annadagskonserten. Julsånger med kärleks- och fredsbudskap ger mig själsfrid och hopp
Jag UPPSKATTAR dessutom verkligen harmonin i ett rent och julpyntat hus, god ordning och gästernas glada skratt!
Några dagars lugn,vila,promenader och läsning nu och sist ett rejält nyårskalas.

-Varför skall man inte få ha en riktig stor,kollektivt firad,
gemensam midvinterfest?!?! Jag mår bra av detta och det är väl värt sina besvär.
Bara SNÖN saknas...

Slutsats: fester och högtider blandat med vila är god mentalhygien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar