tisdag 9 januari 2007

Värdet av korta bloggar och drev

070109
Nå, har ni funderat färdigt på vad jag menade med raden om Per Ahlmark?
Jag brukar förstås inte gilla personförföljelse och blir med åren alltmer blödig. Tar allt oftare ställning FÖR den som alla är emot, av rena antimobbingsskäl.
Men av DN att upplåta spalturymme till den uppenbart paraniode P. Ahlmark med hans patetiska litanior om Islamismens värlsdhot och hans ensidigt Israelförsvar, är ju snarast mobbing! För att inte tala om att tillåta honom år ut och år in att underteckna med "fd vice statsminister".... Var det inte typ trettio år sedan? Kan inte det få vara preskriberat och karln milt avhysas?

Nej tacka vet jag färska, rykande drev - Ska det t ex inte bli mycket spännande att se vad som kommer ut av kampanjen mot Bilderbergsgruppens självsäkre medlems optionsköp i det bolag som vill riva upp giftiga bottenavlagringar och radioaktivitet från Östersjöns botten med en fossilgasledning, så säg?

Drev ÄR ju bra och demokratiskt behövliga - om de har saklig gund och om de har SANNINGSSÖKANDE som främsta motiv.
Men inte när de, som alltför ofta är fallet, har SENSATIONSSÖKANDE som motiv.

Jag hejade således varmt på Persbrant i hans kamp mot Expressen, även om jag inte gillar hans stil så mycket i övrigt.
De sökte osaklig senastion på sanningens bekostnad och jag har på nära håll erfarit hur den tidningen jobbar. Usch.

Men i drevet mot JK Lambertz, verkar väldigt mycket präglas av de anklagades mobbing mot en sanningssägare och wistleblower. - Varför skulle inte han, som en av landets högste jurister, kunna peka på brister i rättssystemet?
Det passar sig visst alldeles utmärkt, fru Leijonhuvud. Särskilt om han till sin hjälp haft en sådan exellent skarp hjärna som Hans Axbergers.

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta! Utmärkt intressant att du fortsätter blogga. Man (=jag) kan följa lite och applådera dina ställningstaganden. Blev i dag påmind om Per A:s synpunkter vid början av Irskkriget. Ha bra!

    Gudrun N

    SvaraRadera
  2. Du kan ju skriva lite oftare, tycker man.. Nàtt kort bara sà man vet att du uppdaterar!
    Kram,
    Anton

    SvaraRadera